-
Galeria FIAP
Prace publikowane, wyróżnione i nagrodzone przez Międzynarodową Federację Sztuki Fotograficznej (FIAP)- 1 Spring road
- 250 Stage is set Acc, OSPC HM_2000px OK
- 1 The leaf
- 222 Pastel Acc, FPF HM_2000px OK
- 1 Once there was a forest
- 223 Cluster of reed 2 Acc, FSS praise_2000px OK
- 1 Cluster of reed 5
- 220 In mist Acc, FIAP HM_2000px OK
- 221 Misty field Acc_2000px OK
- 260 Morning on field Acc_2000px OK
- 251 Sunrise over Warmia OK
- 253 In the autumn puddle_2000px OK
- 2 Municipal forest 1
- 241 Chapel under the stars Acc, CFFU Bronze OK
- 243 Chapel in the woods Acc_2000px OK
- 240 Venus_2000px OK
- 242 Burning bush OK
- 1 Blessing
- 261 All along the watchtower Acc_2000px OK
- 252 The stage OK
- 3 Birchwood in November
- 231 Fisherman Acc_2000px OK
- 230 The eye Acc, FIAP HM_2000px OK
- 232 Twins OK
- 110 Under the lamp Acc, PSA Gold, FIAP Bronze_2000px OK
- 4 Goldfinch on wild teasel 1
- 1 Goldfinch on wild teasel 2
- 2 Goldfinch on wild teasel 3
- 2 Godwits' fight
- 120 Scene with cranes 210 Acc_2000px OK
- 130 Cranes Acc, OSPC HM, FIAP Bronze_2000px OK
- 140 Golden morning_2000px OK
- 150 Scene with cranes 25 Acc, Estonia Narva Gold_2000px OK
- 151 Shout Acc_2000px OK
- 152 Wings up Acc_2000px OK
- 153 Scene with cranes 26 Acc_2000px OK
- 160 Reflection_2000px OK
- 161 Scene with cranes 42_2000px OK
- 170 Rising sun Acc, FIAP HM OK
- 162 The pair Acc, OSPC HM_2000px OK
- Autumn rut
- 1 Talks in snow - Minotaur
- 1 Talks in snow 2
- 210 Cutoff - ND Awards 2017 Bronze Medal
- 310 Yin Yang series, ND Awards 2014 HM
- 311 Cloister Acc_2000px OK
- 312 Gaze_2000px OK
- 320 Pantheon series, OMF 2014 golden lens
- 1 Passageway
- 321 Window with arch_2000px OK
- 331 Fishtail_2000px OK
- 6 On top
- 1 Sentries
- 333 Centaurus towers Acc, AAP HM_2000px OK
- 334 Block_2000px OK
- 1 Honeycomb
- 332 OMF 2016 - Cykl Ukiel
- 500px Photo ID: 25212093 - Paris, 2013
- 420 Le Triomphe Acc_2000px OK
- Strona_wejsciowa_www2
-
Chodźmy na grzyby
Jesień, ciepło, mokro, czyli chodźmy grzyby. Wędrując po kolorowym lesie warto zmienić perspektywę na tą zupełnie niską, podpatrując przyrodę z punktu widzenia najmniejszych mieszkańców lasu. Pomagają w tym obiektywy macro, takie standardowe, jak np. 60 mm, dają piękny bokeh i umożliwiają tworzenie bardzo plastycznych, malarskich ujęć. Bardziej specjalistyczne, jak 15 mm obiektyw Laowa, posiadający dodatkowo możliwość przesunięcia osi optycznej, pozwalają z kolei na ukazanie dużo szerszej perspektywy, portret lasu nazywam w tym przypadku portretem środowiskowym. Umorusać się trzeba przy tym jak dziecko, ale też zabawy i satysfakcji z takich zmagań na leżąco jest mnóstwo.- _DSC4826-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4602-Edytuj_lum (Niestandardowe)
- _DSC4702-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4599-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4862-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4629-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4625-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4619-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4689-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4799-Edytuj-Edytuj-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4751-Edytuj-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4714-Edytuj-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4856-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4679-Edytuj (Niestandardowe)
- _DSC4706-Edytuj-Edytuj-Edytuj (Niestandardowe)
-
Jesienny Olsztyn
Olsztyn ma tą piękną cechę, że nawet w granicach miasta jest wciąż sporo natury. Kilka parków, ścieżki spacerowe wzdłuż jeziora Ukiel czy Długiego, duży Las Miejski i zadrzewione Kortowo. Jest gdzie się wybrać na jesienny spacer, a gdy słońce zapewnia ciepłe, miękkie światło, na taki spacer koniecznie trzeba wziąć aparat. To, co buduje nastrój jesiennych fotografii to kolorystyka, plastyka światła, zabawa cieniami i szukanie form architektury natury.- IMG_4178-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj-2
- IMG_4138-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4129-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4145-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4206-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4165-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4199-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4190-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4123-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4216-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4218-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4157-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4226-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
- IMG_4228-Poprawione-Szum-Edytuj-Edytuj
-
Rykowisko
Wczesnojesienny czas spędzony na wieczornych i porannych podchodach, zasiadkach, nasłuchiwaniu, wyczekiwaniu. Magiczny moment kiedy są, wychodzą, idą. Cisza przerywana potężnymi rykami byków, zabawy i pogonie młodzieży, przemykające sarny. Może to i oklepane stwierdzenie, ale przyznaję i ja - rykowisko to przepiękny spektakl natury.- _DSC2989-Edytuj
- _DSC0104-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC2102-Poprawione-Szum
- _DSC2841-Poprawione-Szum-Edytuj
- DSC_7545-Edit-Edit_2000px
- DSC_6642-Edit-Edit_2000px
- DSC_6705-Edit-Edit_2000px
- _DSC0225-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC2970-Edytuj
- DSC_6738-Edit-Edit_2000px
- DSC_6810-Edit-Edit_2000px
- _DSC2976-Edytuj
- DSC_7131-Edit-Edit_2000px
- DSC_7154-Edit-Edit
- DSC_7187-Edit-Edit_2000px
- _DSC1264-Edytuj
-
Rezerwat Kwiecewo
Rezerwat to 110 hektarów płytkiego polderu, dawniej używanego jako łąka i teren do wypasu bydła. Otoczony lasem, polami uprawnymi, bywa zalewany, choć w ostatnich, suchych latach, częściej ma niski poziom wód. To ostoja lęgowa i żerowisko dla mnóstwa gatunków ptaków wodno-błotnych. Teren jest średnio dostępny, ale ambitny przyrodnik spotka tu m.in. bielika, orlika krzykliwego, tysiące żurawi na zlotowisku, mewy, bąki, błotniaki, derkacze, a ostatnio coraz więcej czapli białych i szarych.- _DSC0409-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC0969-Edytuj
- _DSC0584-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC1028-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC1522-Edytuj
- _DSC1533-Edytuj
- _DSC2035-Edytuj-2
- _DSC2044-Edytuj-2
- _DSC1991-Edytuj
- _DSC1811-Edytuj
- _DSC1587-Edytuj
- _DSC0715-Edytuj
- _DSC9864-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC9908-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC0721-Edytuj
- _DSC9976-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC9899-Poprawione-Szum-Edytuj
- _DSC1014-Poprawione-Szum-Edytuj-2
- _DSC1342-Poprawione-Szum-Edytuj
-
Żurawie na Warmii
Każdy chyba słyszał ich donośny klangor, żurawie od wczesnej wiosny do jesieni można spotkać na polach i paradoksalnie - najłatwiej obserwować nie wysiadając z samochodu. Jednak prawdziwym przeżyciem jest znaleźć się na ich zlotowisku późnym latem, kiedy tysiącami gromadzą się i śpią w płytkich wodach, a rano podnoszą hałas, który porównać można tylko z koncertami. Zresztą na Warmii mamy i Festiwal Muzyczny Klangor, w otoczeniu pól na których spotkacie i żurki.- IMGP1219 BW 201607
- IMGP1682ab
- IMGP1672
- IMGP1667-Edit
- IMGP1119-Edit
- Piotr Wyrzykowski IMGP1547
- IMGP1666-Edit
- IMGP1719-Edit
- IMGP1728-Edit
- IMGP1717-Edit
- IMGP1639-Edit
- IMGP1634-Edit
- IMGP1629-Edit
- IMGP1581-Edit
- IMGP1362-Edit-4
- IMGP1379-Edit
- IMGP1381-Edit-2_crop
- IMGP1469-Edit
- IMGP1539-Edit
- IMGP1481-Edit
- DSC_6314-Edit
- IMGP1619-Edit
- DSC_6112-Edit
- DSC_6190-Edit
- IMGP1021
- IMGP1149
- IMGP1234-Edit-Edit_BW
-
Co słychać w gnieździe
Krótka wizyta w gnieździe łabędzi, gdzie cała rodzina podzieliła między siebie obowiązki. -
Ptasie zimowisko
Szczygły na szczeci - mroźny zimowy wyż pozwolił portretować grupę szczygłów w okolicy Jonkowa. To piękne, kolorowe i bardzo żywe ptaki. -
Ujście Wisły
Ujście Wisły to miejsce oblegane przez ornitologów i mające swoją zasłużoną, ptasiarską renomę. Warto tu wpaść o każdej porze roku, a zwłaszcza na "przeloty". Po wschodniej stronie rezerwat Mewia Łacha, po zachodniej siedlisko czapli i obszar Natura 2000. A kto ma długie ogniskowe w plecaku może podglądać wylegujące na łachach foki oraz liczne stada kormoranów i gęsi na chronionej prawem wyspie.- _DSC6258-Edytuj
- DSC_1163-Edit-Edit
- DSC_1330-Edit-Edit
- DSC_5416-Edit
- DSC_5643-Edit
- DSC_5913-Edit
- DSC_5917-Edit
- DSC_5920-Edit
- DSC_5963-Edit
- DSC_5935-Edit
- DSC_6040-Edit
- DSC_6109-Edit
- DSC_6298-Edit-Edytuj-Edytuj-Edytuj
- DSC_6300-Edit-2
- DSC_6304-Edit
- DSC_6315-Edit
- DSC_6293-Edit
- DSC_6245-Edit
- _DSC6418-Edytuj
- _DSC6320-Edytuj
- _DSC6524-Edytuj
- _DSC6547-Edytuj
- DSC_1189-Edit-Edit
- DSC_1253-Edit-Edit
- DSC_1345-Edit-Edit
- DSC_1298-Edit-Edit
- DSC_1270-Edit-Edit
- DSC_1580-Edit-Edit
- DSC_5576-Edit
- DSC_5523-Edit
- DSC_5398-Edit
- DSC_1718-Edit-Edit
- DSC_5679-Edit
- DSC_5764-Edit
- DSC_5910-Edit
- DSC_1259-Edit-Edit
- DSC_6216-Edit
-
Rezerwat Źródeł Pasłęki
Źródła najpiękniejszej rzeki Warmii, Pasłęki, znajdują się w okolicach Gryźlin, a wypływając z wód jeziora Pasłęckiego, przy słynnym sanatorium dla dzieci, wije się przepięknie przez gęste lasy sosnowe. Głęboko wbija się wąwozem w pagórkowaty teren, po czym rozlewa się na zmeliorowany obszar bagien, na którego drugim końcu znajduje się łowisko Zezuj. Las ten jest jednym z piękniejszych w tej części Warmii. To tu zimowy spacer śladem wilka skończył się spotkaniem oko w oko z tym przepięknym zwierzęciem. -
Białowieskie żubry
Nasze największe zwierzaki są jednymi z najbardziej fotogenicznych. Pierwszy raz miałem możliwość je fotografować w towarzystwie fantastycznej Kasi Gubrynowicz, korzystając z jej wiedzy i doświadczenia podczas jesiennych warsztatów. Nie minął kwartał, i tym razem samotnie, wędrowałem znów przez pola w poszukiwaniu tych dostojnych zwierzy. -
Rezerwat Kamienna Góra, jesień
Jesień w Kamiennej Górze to czas koloru. Smukłe buki tworzą pięknie kontrastujące, graficzne tło dla żółciejących liści, mikroświatów grzybów i grup saren wędrujących po reserwacie.- _DSC3431-Edit-Edit_2000px
- _DSC3410-Edit-Edit_2000px
- _DSC3272-Edit_2000px
- _DSC3275-Edit_2000px
- _DSC3346-Edit_2000px
- _DSC3349-Edit-Edit_2000px
- _DSC3320-Edit-Edit_2000px
- _DSC3296-Edit_2000px
- _DSC3281-Edit_2000px
- _DSC3230-Edit_2000px
- _DSC3268-Edit_2000px
- DSC_0590-Edit-Edit_2000px
- _DSC3388-Edit-Edit_2000px
- _DSC3473-Edit-Edit_2000px
- _DSC3461-Edit-Edit-Edit_2000px
-
Puszcza Białowieska
Puszczę i jej kilka pięknych zakamarków odkryłem dzięki warsztatom Kasi Gubrynowicz, które mocno polecam każdemu. Wiele podpowiedzi, sposoby kadrowania, dążenie do technicznej perfekcji, to wszystko zostało ze mną na dłużej. Sama Puszcza zachwyca ogromem, bogactwem, wiekiem i różnorodnością. -
Abstrakcje krajobrazu
Myśląc o wejściu w świat fotografii dronowej, przede wszystkim chciałem uruchomić wyobraźnię. Żeby odkrywać to, co nieoczywiste w krajobrazie, ten powietrzy punkt widzenia jest doskonałym narzędziem. Dojrzeć abstrakcyjne formy, kształty i podać je w odpowiednim świetle - to duża sztuka. -
Warmińskie pola
Naokoło mojego Olsztyna znaleźć można pofalowane, malownicze pola przetykane zadrzewionymi miedzami i historycznymi, cienistymi alejami. W świetle poranka, zroszone lub okryte kołdrą mgieł, są od dawna miejscem moich fotograficznych ucieczek. Od niedawna także z lotu ptaka, którym zazdrościć możemy wolności. -
Warmińskie jeziora
Warmia, w przeciwieństwie do sąsiednich Mazur, obfituje w mniejsze, co nie oznacza że mniej malownicze jeziora. W granicach samego Olsztyna jest ich aż jedenaście, a naokoło można znaleźć i te popularne, otoczone kąpieliskami, i te niedostępne, z zamkniętą linią brzegową porośniętą lasami lub gęstym sitowiem. Różnorodność tych akwenów najlepiej podziwiać z powietrza, wtedy otwiera się przed nami pełen pejzaż, z trzcinowymi zatokami, wyspami kormoranowych drzew, które w przedświcie otula mgła.- DJI_0408-Edytuj-Edytuj-2
- DJI_0388-Edytuj-Edytuj-2
- DJI_0220-Edytuj
- DJI_0278-Edytuj-Edytuj-2
- DJI_0227-Edytuj-Edytuj
- DJI_0412-Edytuj-2
- DJI_0437-Edytuj-2
- DJI_0483-HDR-Edytuj
- DJI_0711-HDR_Luminar-Edytuj
- DJI_0115-Edytuj
- DJI_0043-Edytuj-Edytuj-2
- DJI_0022-Edytuj-Edytuj-2
- DJI_0821-HDR-Edytuj
- DJI_0345-HDR-Edytuj
- DJI_0422-Edytuj-2
-
Powałczyńskie bagna
Powałczyn i gościnne progi domku Ani, to miejsce magiczne, za każdym razem inne i urzekające spokojem i bogactwem przyrody. Wieczorne koncerty jeleni, letnie widoki Drogi Mlecznej, poranne plenery w zamglonych łąkach, każda wizyta zostaje w pamięci jako momenty dobrze spędzonego czasu. To kwintesencja dawnych, nieturystycznych, sielskich Mazur.- DJI_0644-Edytuj (Duże)
- DJI_0639-Edytuj (Duże)
- DJI_0629-Edytuj (Duże)
- DJI_0619-Edytuj (Duże)
- DJI_0574-Edytuj (Duże)
- DJI_0584-Edytuj (Duże)
- DJI_0589-Edytuj (Duże)
- DJI_0599-Edytuj (Duże)
- DJI_0609-Edytuj (Duże)
- DJI_0564-Edytuj (Duże)
- DJI_0559-Edytuj (Duże)
- DJI_0554-Edytuj (Duże)
- DJI_0529-Edytuj (Duże)
- DJI_0526-Edytuj (Duże)
- DJI_0649-Edytuj (Duże)
- DJI_0508-Edytuj (Duże)
- DJI_0517-Edytuj (Duże)
- DJI_0520-Edytuj (Duże)
- DJI_0523-Edytuj (Duże)
-
Zielone wyspy
Zielone wyspy pośród pól są siedliskami dla wielu gatunków, zapewniając olbrzymią bioróżnorodność. Te enklawy to nie zwykłe „chaszcze” i „krzaki”, to fragmenty zachowanej zieleni będącymi ostojami przyrody zamieszkanymi przez cenne i rzadkie gatunki roślin i zwierząt. Im ich więcej w krajobrazie, tym bogatsze w nim życie. -
- DJI_0860-HDR-Edytuj
- DJI_0870-HDR-Edytuj
- DJI_0956-HDR-Edytuj
- DJI_0820-Edytuj
- DJI_0810-Edytuj
- DJI_0805-Edytuj
- DJI_0730-Edytuj-2_doub
- DJI_0755-Edytuj-2_face
- DJI_0800-Edytuj
- DJI_0916-HDR-Edytuj
- DJI_0885-Edytuj
- DJI_0855-Edytuj
- DJI_0830-Edytuj
- DJI_0084-Edytuj
- DJI_0231-Edytuj-Edytuj
- DJI_0206-Edytuj-Edytuj
- DJI_0171-Edytuj-Edytuj
- DJI_0935-Edytuj
- DJI_0995-Edytuj
- DJI_0011-Edytuj
- DJI_0136-Edytuj-Edytuj
- DJI_0836-HDR-Edytuj
-
Warmia, naturalnie
Fotografie krajobrazu Warmii to inspirowane malarstwem, przykładające dużą wagę do jakości światła i precyzyjnej kompozycji obrazy krainy, w której człowiek od zawsze musiał kohabitować z naturą, uwarunkowaniami terenu i klimatu. Ślady ludzkiej działalności są coraz bardziej widoczne w ostatnich latach, nikną warmińskie aleje drzew, ukwiecone pola zamieniają się w rolniczą monokulturę, a lasy w produkcję drewna. Tych blizn w naturze jest coraz więcej, dawniej człowiek znajdował przestrzeń dla siebie w najkorzystniej ukształtowanych dla siebie miejscach. Dziś technologia pozwala zawłaszczać tereny nawet trudno dostępne, jeżeli tylko są potrzebne. Nikną dawne ekosystemy i siedliska zwierząt i roślin. Mimo wszystko teren dzisiejszej Warmii to niewielki obszar o bardzo bogatej, gęsto upakowanej formie, to mozaika pól, lasów, jezior i rzek, piękny, polodowcowy przekładaniec, miejsce gdzie twórczy fotograf krajobrazu może znaleźć nieskończoną ilość inspiracji. Podobno Eskimosi rozpoznają sześćdziesiąt typów śniegu. Potrafię niecenzuralnie nazwać niektóre z nich odśnieżając rankiem samochód, ale sześć dziesiątek? To podchwytliwy argument w rozmowie o wszelkich rodzajach typologii i różnorodności. Język polski, złożony i obszerny, zna około 6 genetycznych typów mgły, język angielski pewnie podobnie. Lecz każdy fotograf, który pracuje podczas świtów, zna ich o wiele więcej. Może być trudno z marszu nazwać każdy rodzaj mgły czy zamglenia, szczęśliwie nie jesteśmy lingwistami, nie musimy nazywać wszystkiego, co widzimy. Musimy jedynie to sportretować, do tego dążymy. Na Warmii sezonem najbardziej obfitym we mgły jest jesień, kiedy gęste i szerokie chmury zawisają nisko nad ziemią. Istnieje mgła unosząca się nad powierzchnią wody, wędrująca z łagodnymi podmuchami wiatru o poranku. Jest mgła ukryta w zagłębieniach pagórków, parująca zaraz gdy pierwsze promienie słońca podgrzewają murawę. W głębokich lasach cienkie zamglenia unoszą się wysoko w gałęziach, to wtedy można polować na klimatyczne fotografie świetlnych smug. Tak, fotograf zna je wszystkie, i może używać mgły w procesie kreacji.- _DSC7971-Edit-2v-Edit_(2000px)
- DSC_6473-HDR-Edit_2000px
- IMGP5041rgb_(2000px)
- DSC_4373a-Edit_(2000px)
- _DSC9693-HDR-Edit_(2000px)
- _DSC0827-Edit_(2000px)
- DSC_1708a_(2000px)
- DSC_3638 v1_(2000px)
- _DSC4678_Luminar2018-edit_(2000px)
- DSC_4406-Edit_(2000px)
- _IGP4590_(2000px)
- _DSC4743-Edit TX_(2000px)
- _DSC8288-Edit_(2000px)
- _DSC9709-Edit_(2000px)
- _DSC1488-Edit-2_(2000px)
- IMGP7930-Edit1_(2000px)
- _IGP4558-Edit_(2000px)
- _DSC9700-HDR-Edit-2_(2000px)
- _DSC9703-HDR-Edit_(2000px)
- _DSC5087-Edit-Edit TX_(2000px)
- _DSC5034-Edit_(2000px)
- 0 (6)_(2000px)
- _IGP5312_(2000px)
- DSC_0638_(2000px)
- DSC_0727-2_(2000px)
- DSC_0745-2_(2000px)
- IMG_4427_(2000px)
- DSC_6399-Edit_2000px
- DSC_6521-HDR-Edit-Edit_2000px
- DSC_5625-Edit_2000px
- DSC_6382-Edit_2000px
-
- _DSC3840-HDR-Edytuj-Edytuj
- _DSC4040-Edytuj-Edytuj
- _DSC3851-Edytuj
- _DSC3854-Edytuj-Edytuj
- _DSC3887-Edytuj-Edytuj
- _DSC3819-Edytuj-Edytuj
- _DSC7740-HDR-Edytuj_luminar
- _DSC7696-Edytuj
- _DSC7662-Edytuj
- _DSC3707-HDR
- _DSC3980-Edytuj-Edytuj-Edytuj_luminar
- _DSC6038-Edytuj
- _DSC5626-Edytuj
- _DSC7787-Edytuj
- _DSC7411
- _DSC7405-Edytuj
- _DSC7604-Edytuj
- _DSC7376-Edytuj-Edytuj
- _DSC6766
- _DSC6627
- _DSC5634-Edytuj
- _DSC8594-Edytuj
- _DSC8501-Edytuj
- _DSC7167-Edytuj
- _DSC7820-Edytuj
- _DSC8014-Edytuj
- _DSC8614-Edytuj
- _DSC4250-Edytuj
- _DSC3748-Edytuj-Edytuj
- _DSC8168-Edytuj
- _DSC8207-Edytuj
-
Las światła i mgieł
„A najlepiej tak w las pójść i niczego nie zbierać, o niczym nie myśleć.” Wiesław Myśliwski- _IGP2629-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_1322-two_textures_(2000px)
- _DSC5172-Edit TX_(2000px)
- DSC_1278-two_textures_(2000px)
- _IGP2636-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC5091-Edit TX_(2000px)
- _DSF2198_(2000px)
- _IGP2600-Edit_(2000px)
- _DSC5208-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC5094-Edit_TX_(2000px)
- _IGP2666-Edit_(2000px)
- _IGP2604-Edit_(2000px)
- _IGP2633_(2000px)
- _IGP2615_(2000px)
- DSC_1310-Edit_(2000px)
-
Warmińskie drogi
"Wiele napisano o podróżowaniu, znacznie mniej o drodze" - Edward Thomas, The Icknield Way- _IGP5441a (2)_(2000px)
- _IGP4650 color_(2000px)
- -Edycja_Luminar2018-edit_(2000px)
- -Edycja-27_(2000px)
- Gray_natura_6_(2000px)
- _IGP2591_(2000px)
- IMGP8040-Edit_(2000px)
- IMG_6948-Edit_(2000px)
- _IGP5426 b_(2000px)
- _IGP8451-Edit_(2000px)
- _IGP7742_(2000px)
- _IGP8454-Edit_(2000px)
- _IGP2684-Edit-Edit_(2000px)
- _IGP2684_(2000px)
- _IGP2594-Edit-Edit_(2000px)
- IMGP3001_(2000px)
- IMGP9567_(2000px)
- DSC_2622-Edit_(2000px)
- _IGP2687_(2000px)
- _IGP2928_(2000px)
-
Buczyna
Najdalej na wschód wysunięte, zwarte enklawy lasów bukowych znajdują się nieopodal Łomów w gminie Jonkowo. To niewielki, polodowcowy obszar, który stanowi ostatni ślad wielkiego, pradawnego europejskiego lasu, który obejmował przed wiekami cały kontynent. Układ przestrzenny buczyny pomorskiej wraz z grądem subatlantyckim określany jest jako mozaikowy. Faktycznie ten naturalny, zacieniony las to istna układanka usiana moczarami, pagórkami, przyniesionymi przez lodowiec głazowiskami. Jest to też kolorowy kalejdoskop, gdzie o każdej porze roku liście buczyny mienią się innymi barwami i nadają swój ton nielicznym promieniom słońca, które zdołają przedrzeć się przez gęsty parasol. To miejsce na powolne, samotne i ciche wędrówki, ostatnia nawa pradawnej puszczy, europejskiej katedry natury.- DSC_7919-Edit_2000px
- _IGP2794_2000px
- _IGP2804_2000px
- _IGP2833_2000px
- DSCF9283-Edit-Edit_2000px
- DSCF9303-Edit-Edit_2000px
- DSCF9306-Edit-Edit_2000px
- DSC_8521-Edit_2000px
- DSC_0210-Edit_2000px
- _DSC8012-Edit_2000px
- _DSC7962-Edit_2000px
- _DSC7931-Edit_2000px
- _DSC7701-Edit_2000px
- _DSC7728-Edit_2000px
- DSC_8746-Edit_2000px
- DSC_7885-Edit_2000px
- _DSC7673-Edit_2000px
- _DSC7862-Edit_2000px
- DSC_3180-Edit_2000px
- DSC_3225-Edit_2000px
- DSC_9000-Edit_2000px
- _DSC0790-Edit_2000px
-
Portret lasu
"Zależymy od pamięci jak las od drzew, a rzeka od brzegów. Powiem więcej, według mnie, stworzeni jesteśmy przez pamięć." - Wiesław Myśliwski, Traktat o łuskaniu fasoli- DSC_2206-Edit_2000px
- _DSC9843-Edit_2000px
- 20_IMG_5486-Edit_2000px
- IMG_6194-Edit_2000px
- _DSC1873-Edit_(2000px)
- _DSC9803-Edit_(2000px)
- _DSC9687-Edit_(2000px)
- _DSC8200-Edit_(2000px)
- _DSC8703-Edit_(2000px)
- DSC_3198-Edit_2000px
- DSC_4714 kopia_2000px
- IMG_4677-Edit-Edit2-Edit-2-Edit_2000px
- _DSC9792-Edit_(2000px)
- DSCF8689-Edit_2000px
- _DSC1893-Edit_(2000px)
- DSC_4042_2000px
- DSC_3122-Edit_2000px
- DSC_3117-Edit_2000px
- _IGP2855-Edit-Edit_2000px
- IMG_7305-Edit1_2000px
- IMG_7282-Edit1_2000px
- _DSC8196-Edit_2000px
- IMG_6966-Edit_2000px
- IMG_4374-2_2000px
- IMG_4669_2000px
- IMG_4670-Edit_2000px
- _DSC7673-Edit_2000px
- DSC_8517-Edit_2000px
- _DSC1033-Edit_2000px
- _DSC1040-Edit_2000px
- DSC_9200-Edit_2000px
- _DSC0982-HDR-Edit_luminar_2000px
- _DSC0992-Edit_luminar_2000px
- _DSC1013-Edit_2000px
-
Kochając drzewa
„O, cóż jest piękniejszego niż wysokie drzewa,/ W brązie zachodu kute wieczornym promieniem,/ Nad wodą, co się pawich barw blaskiem rozlewa,/ Pogłębiona odbitych konarów sklepieniem” - Leopold Staff, Wysokie drzewa- _IGP0972-Edit nowy_(2000px)
- _IGP2498_(2000px)
- _IGP3930_(2000px)
- _IGP3965 map-Edita_(2000px)
- _IGP7461a_(2000px)
- DSC_0640_(2000px)
- DSC_1042-Edit_(2000px)
- DSC_3484_(2000px)
- DSC_3568_(2000px)
- DSC_3613_(2000px)
- DSC_8682-Edit_(2000px)
- DSC_8565-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_7647-Edit_(2000px)
- DSC_7625-Edit_(2000px)
- DSC_7480-Edit_(2000px)
- eb0fe78d001887434c82a3a7_(2000px)
- IMGP5100-Edit1_(2000px)
- Misty morning_(2000px)
- _DSC0835-Edit_(2000px)
- _DSC0958-Edit_(2000px)
- _DSC8608-HDR-Edit_(2000px)
- _DSC8560-HDR-Edit_(2000px)
- _DSC8557-HDR-Edit_(2000px)
- _DSC8536-HDR-Edit_(2000px)
- _DSC7721-Edit_(2000px)
-
Leśna zadymka
"Ranki zimowe zrobione są ze stali, mają metaliczny smak i ostre krawędzie. (…) O siódmej rano, w styczniu, widać, że świat nie został stworzony dla Człowieka, a na pewno nie ku jego wygodzie i przyjemności." - Olga Tokarczuk- IMG_6109-Edit_(2000px)
- IMG_6099-Edit_(2000px)
- IMG_6079-Edit_(2000px)
- IMG_6037-Edit_(2000px)
- IMG_5991-Edit_(2000px)
- _DSC7517-Edit_(2000px)
- _DSC7505-Edit_(2000px)
- IMG_6089-Edit_(2000px)
- IMG_6051-Edit_(2000px)
- IMG_6069-Edit_(2000px)
- IMG_6004-Edit_(2000px)
- IMG_6019-Edit_(2000px)
- IMG_5949-Edit_(2000px)
- IMG_5974-Edit_(2000px)
- _DSC7498-Edit_(2000px)
-
Drugi brzeg
"Niewielu ludzi przekracza na drugi brzeg. Większość jedynie ugania się tam i z powrotem po tym, na którym są." - Budda Siakjamuni- DSC_0953a_(2000px)
- _IGP4979 third ver_(2000px)
- _IGP5378-Edit_(2000px)
- _DSC1248-Edit_(2000px)
- _DSC1404-Edit_(2000px)
- _DSC1422-Edit_(2000px)
- _DSC1425-Edit_(2000px)
- _DSC8241-Edit_(2000px)
- _DSC9738-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC9638-Edit_(2000px)
- _DSC9591-Edit_(2000px)
- _DSC8933-Edit_(2000px)
- _DSC8265-Edit_(2000px)
- _DSC9743-Edit_(2000px)
- _IGP5045-Edit-2-Edit_(2000px)
- DSC_0701_(2000px)
- _DSC1095-Edit_(2000px)
- DSC_7438-Edit_(2000px)
- DSC_7403-Edit_(2000px)
- DSC_1033a_(2000px)
- _DSC1242-Edit_(2000px)
- _DSC8250-Edit_lighter_2000px
- _DSC8253-Edit_lighter_2000px
- DSC_2315-Edit_2000px
- DSC_2327-Edit_2000px
- DSC_2342-Edit_2000px
- DSC_5250-Edit_2000px
- DSC_5270-Edit_2000px
- _DSC1180-Edit_2000px
- _DSC1422-Edit_2000px
- _DSC1425-Edit_2000px
- _DSC8241-Edit_lighter_2000px
-
W lustrze
"Drzewa odbijają się w płynącej wodzie. Twardz odbija się w lustrze. Życie odbija się w baśniach. Ale odbicie jest zawsze odwrócone, dlatego baśnie kończą się na opak, szczęśliwie. Nie tak, jak w życiu." - Małgorzata Musierowicz- 0 (1)_(2000px)
- 10 (3)_(2000px)
- DSC_2664-Edit_(2000px)
- -Edycja-31_(2000px)
- -Edycja-33_(2000px)
- _DSC7435-Edit-Edit_(2000px)
- IMG_4725-Edit-Edit_(2000px)
- IMG_4621-2_(2000px)
- IMG_4618-2_(2000px)
- _DSC7733-Edit_(2000px)
- _DSC7813-Edit_(2000px)
- _DSC7821-Edit_(2000px)
- _DSC8933-Edit_(2000px)
- _IGP4912-Edit-2-Edit_(2000px)
-
- _DSC2055-Edit
- _DSC2040-Edit
- _DSC2040-Edit
- _DSC2055-Edit
- _DSC2847-HDR-Edit
- _DSC2827-HDR-Edit-Edit
- _DSC2055-Edit
- _DSC2040-Edit
- _DSC2055-Edit
- _DSC2055-Edit
- _DSC2055-Edit
- _DSC2055-Edit
- _DSC2021-Edit
- _DSC2034-Edit
- _DSC2003-Edit_luminar
- _DSC2006-Edit_luminar
- _DSC2084-Edit_luminar
- _DSC2037-Edit
- DSC_0687-Edit
- DSC_0707-Edit
-
Oczerety
"Mieliśmy łódkę. Zaciągałem ją czasem, gdzie największe szuwary, wszyscy mnie wołali, wołała matka, wołał ojciec, a nie odzywałem się. Leżałem sobie na dnie i czułem się, jakby mnie nigdzie nie było. I gdyby pan mnie spytał, czy byłem kiedykolwiek szczęśliwy, to jedynie wtedy." - Wiesław Myśliwski, Traktat o łuskaniu fasoli- _DSC8753-Edit_(2000px)
- _IGP4477a_(2000px)
- DSC_2253-Edit_(2000px)
- _DSC0081-Edit_(2000px)
- _DSC2841-Edit TX_(2000px)
- _DSC3294-Edit-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC7564-Edit_(2000px)
- _DSC2701-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_4799-Edit-Edit_(2000px)
- _IGP5109-Edit_(2000px)
- _IGP9260-Edit_(2000px)
- DSC_1984-Edit-Edit_(2000px)
- _IGP4477 2016_(2000px)
- _DSC9781-Edit_(2000px)
- _DSC8686-Edit_(2000px)
- _DSC7570-Edit_(2000px)
- _IGP4492a_(2000px)
- DSC_2029-Edit-2-Edit_(2000px)
-
Rzeki i strumienie
"A rzeka płynęła bardzo powoli, bo wcale jej się nie śpieszyło, aby dostać się tam, dokąd wiedziała, że i tak zdąży." - Alan Alexander Milne, Chatka Puchatka- IMGP9702_(2000px)
- DSC_7680-Edit_(2000px)
- IMG_6274-Edit_(2000px)
- IMGP4536-Edit_(2000px)
- _IGP7075_(2000px)
- _DSC4570-HDR-Edit-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_2073_(2000px)
- DSC_2674_(2000px)
- DSC_1051_(2000px)
- IMGP7658-Edit2_(2000px)
- IMGP7611-Edit_(2000px)
- DSC_9758-Edit_(2000px)
- DSC_3590_(2000px)
- DSC_3571_(2000px)
- -Edycja-29_(2000px)
- IMG_6264-Edit_(2000px)
- DSCF8031-Edit_(2000px)
- IMGP9707_(2000px)
-
Detale jesieni
Jesień, czas pełnej palety kolorów natury, mgieł i babiego lata. -
Detale lata
Lato, świat zapachów, światła i koloru. -
Życie łąk, pól i lasów
Co w trawie piszczy?- IMGP6499_(2000px)
- DSC_7937-Edit_(2000px)
- DSC_4540-Edit_(2000px)
- IMGP1151_(2000px)
- IMGP1020_(2000px)
- _DSC4983-Edit_Luminar2018-edit-Edit_(2000px)
- _DSC6135-Edit_(2000px)
- DSC_7973-Edit_(2000px)
- 4600097141_510be1a2c0_o_(2000px)
- 4597338403_f649f67d49_o_(2000px)
- 4616385058_c43c4a6e04_o_(2000px)
- _DSF2193_(2000px)
- _DSC9588-Edit_(2000px)
- _DSC6960-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC6344-Edit_(2000px)
- _DSC6162-Edit_(2000px)
- 4580651028_07c302d167_o_(2000px)
- DSC_7812-Edit_(2000px)
-
Kwiatobrazy
Kwiaty polskich łąk i ogrodów - mikro światy tętniące życiem i zapachem.- _DSC8779-Edit_(2000px)
- _DSC8796-Edit_(2000px)
- _DSC8725-Edit_(2000px)
- DSC_2906-Edit-2_TX_(2000px)
- 4787769124_d480b4d6ed_o_(2000px)
- -Edycja-5_(2000px)
- wyrzykus photostream
- _DSC6278-Edit_(2000px)
- IMGP3779-Edit_(2000px)
- _DSC6127-Edit_(2000px)
- IMGP3763-Edit_(2000px)
- _DSC6175-Edit_(2000px)
- DSC_0650-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_1076-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC8370-Edit_(2000px)
- wyrzykus photostream
- _DSC9838-Edit-2-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_2752-Edit-2_(2000px)
- _DSC6291-Edit_(2000px)
-
Kwietna szklarnia
Przedmiotem letnie kwiaty, filtrem niedoskonałe szkło. -
Portret pól i łąk
Warmińskie pola, nieużytki, niekoszone łąki. Faktury, tekstury, kształty, niekończące się inspiracje.- IMGP7990_(2000px)
- IMGP9732-Edita_(2000px)
- IMGP9749_(2000px)
- IMGP9752_(2000px)
- _DSC1290-Edit_(2000px)
- DSC_3373_(2000px)
- _DSC9769-Edit_(2000px)
- _DSC9748-Edit_(2000px)
- _DSC5034-Edit TX_(2000px)
- DSC_3411_(2000px)
- DSC_8850-HDR-2-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_9019-Edit_(2000px)
- _IGP5821_(2000px)
- IMGP7892-Edit1_(2000px)
-
Drewniana i dawna Warmia
Fotografie warmińskich chat, cmentarzy, przydrożnych krzyży i kapliczek oraz skansenów. Architektoniczne dziedzictwo kulturowe Warmii. -
Warmia, czarno-biały kwadrat
Warmia to połączenie lądu z wodą, w większości pagórkowaty, polodowcowy teren pól i lasów poprzecinany wieloma małymi rzekami i jeziorami. Olsztyn, moje rodzinne miasto, to najlepszy punkt wypadowy do odkrywania Warmii. Jazda do Reszla, na wschodnią granicę, zajmuje 1,5 godziny, a do Fromborka, na wybrzeże Bałtyku, 2 godziny. W tych wąskich granicach można odnaleźć rozległą naturę i olśniewające zabytki architektury historycznej. Dwie najdłuższe rzeki Warmii – Łyna i Pasłęka – obie ukochane, mają kompletnie odmienny charakter, w zależności od miejsca. Od szybkiego nurtu górskiej rzeki w głębokich lasach do szerokich, powolnych meandrów płynących przez ustronie, przepływają przez wiele jezior. A tam gdzie płyną, wpływają na mikroklimat. Zimne wody oferują mi prawie wszystko, czego poszukuję w jasny, ciepły wiosenny świt – mgłę. Niczego tak nie lubię, jak niskiego światła, interesującego miejsca i odrobiny tej magicznej, nierealnej zawiesiny. Staram się wykorzystywać mgłę dopóki nie zalepia soczewki obiektywu, umożliwia mi ona tworzenie kadrów krajobrazu w formie, której nie sposób dojrzeć w świetle pełnego dnia. Tak właśnie powstał mój pierwszy świadomy, i najdłuższy cykl prac – Warmia w czarno-białych kwadratach. Format kafelkowy w monochromie zawierający krajobraz moich rodzinnych stron. Dlaczego kwadrat i mono? To kwestia estetyki, wyboru co jest bardziej istotne w mocnym obrazie. Tego wyboru dokonałem, aby skupić się na kluczowych kwestiach. Odejście od koloru, reprodukcja świata w skali szarości, podkreśla kadrowanie i to, co w kadrze umieszczę. Interesujący temat to jedno, lecz sposób jego odzwierciedlenia w kadrze, zwłaszcza kwadratowym, jest ważniejsze. Aby stworzyć fotografię, która stymuluje odbiorcę, potrzebne jest perfekcyjne światło i warunki pogodowe, jak mgła, która ma swój niepowtarzalny wpływ. To właśnie odpowiedź – czarno-białe kwadraty to moja próba pokazania krajobrazu Warmii w unikalnych, wysublimowanych fotografiach. Najprościej mówiąc, to sposób na widzenie świata, dzielenie go na kawałki i komponowanie ich w ostatecznym kadrze. Wybór czarno-białej formy przekazu jest dla mnie najprostszą interpretacją sceny, monochromatyczny obraz to nic więcej jak światło, odcień, jego gradacja i kompozycja. Kolor bywa wulgarny, potrafi odwrócić uwagę od tematu i nastroju zdjęcia, a nawet od kompozycji. Może rozpraszać, zarówno autora jak i odbiorcę. Czarno-biel zmusza do zwrócenia uwagi na kompozycję – kształty, linie, faktury. Ich łączenie, gradacja może skutkować obrazami, które mimo minimalistycznej formy niosą większy, wręcz dramatyczny ładunek emocjonalny. To wybór właściwości estetycznych, które do mnie przemawiają najbardziej.- _IGP4505-Edit bw white_(2000px)
- _IGP1307_(2000px)
- IMGP5118rgb_(2000px)
- IMG_5660-Edit-2_(2000px)
- IMGP1267-Editbw (2)_(2000px)
- IMGP1743bw_(2000px)
- IMGP6714-2_-3__tonemappeda_(2000px)
- IMGP5276_(2000px)
- _IGP2489 BW_(2000px)
- _IGP2775-Edit_(2000px)
- _IGP5062 bw_(2000px)
- _IGP4571-Edit (2)_(2000px)
- _IGP9531 (3)_(2000px)
- DSC_0701 bw framed_(2000px)
- _IGP7316 bw_(2000px)
- _IGP5354 gotowe do druku 16bit (2)_(2000px)
- _IGP4201 bw_(2000px)
- _IGP3966a_(2000px)
- _IGP5121-bw_(2000px)
- IMGP9661_(2000px)
- _DSC8708-Edit_(2000px)
- IMGP5100-Edit 1 bw framed_(2000px)
- IMGP4476_(2000px)
- DSC_3469-Edit-3_(2000px)
- IGP7316-bw_(2000px)
-
Warmia, cykl Ścieżki
Sensem fotografii krajobrazu jest coś więcej, niż pokazywanie pięknych widoków, oklaskiwanych obrazów cudów natury przedstawianych w najbardziej spektakularny sposób. Taka fotografia nie istnieje bez podróży, a podróż nie istnieje bez drogi. Drogi jakiegokolwiek typu, lecz dla pejzażysty im bardziej opuszczona jest ścieżka, tym większa pojawia się szansa na znalezienie miejsca swojego własnego, fotograficznego Zen. To dlatego korzystamy z bocznych ścieżek, a nie głównych dróg czy autostrad. Cykl jest małą częścią moich własnych ścieżek. Gdzie sama droga okazała się mieć większe znaczenie, niż miejsce do którego prowadzi. Cykl nagrodzony brązowym medalem ND Awards 2016 kategorii Nonprofessional Fine Art: Krajobraz -
Zimowy las w czarno-bieli
"Prostota zimy ma głęboki morał. Powrót natury po okresie świetności i rozrzutności do prostych i surowych nawyków." - John Burroughs- _DSC7498-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC7505-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC7520-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC7543-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC7883-Edit_(2000px)
- IMG_5389-2-Edit_(2000px)
- IMG_5414-2-Edit_(2000px)
- IMG_6225-Edit-Edit_(2000px)
- IMG_6236-Edit-Edit-Edit_(2000px)
- IMG_6248-Edit-Edit_(2000px)
- IMG_6277-Edit-Edit_(2000px)
- IMG_6282-Edit-Edit_(2000px)
- IMG_6587-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC7479-Edit-Edit_(2000px)
- _DSC7487-Edit-Edit_(2000px)
- DSC_4003-Edit_2000px
- DSC_5286-Edit-2_2000px
- DSC_5318-Edit-2_2000px
- DSC_5339-Edit-2_2000px
- DSC_5410-Edit-2_2000px
- DSC_5439-Edit-2_2000px
- DSC_5500-Edit-2_2000px
- DSC_5513-Edit-2_2000px
- DSC_5537-Edit-2_2000px
- DSC_3767-Edit_2000px
- DSC_3767-Edit_2000px
- DSC_3926-Edit_2000px
-
Space Oddity
"Here am I floating in my tin can/ A last glimpse of the world/ The planet Earth is blue and there's nothing left to do" - David Bowie- _DSC2705-Edytuj-2_fullres-2_2000px
- IMGP1151-Edit1_(2000px)
- IMGP0990-Edita_(2000px)
- DSC_3236b_(2000px)
- DSC_4542bfinal kopia_(2000px)
- DSC_3464-Edit-2a_(2000px)
- DSC_3905g kopia_(2000px)
- DSC_4208_(2000px)
- DSC_4831b_(2000px)
- DSC_8136-Panob_(2000px)
- DSC_8814Z kopia_(2000px)
- _DSC4551-Edit-Pano-Edit_(2000px)
- _IGP4901_(2000px)
- _IGP4913_(2000px)
- _IGP4919_(2000px)
- DSC_0787_(2000px)
- DSC_3225_(2000px)
-
Space Oddity – Skansen
Muzeum Budownictwa Ludowego - Park Etnograficzny w Olsztynku w pewną zimową, gwiaździstą noc. Pionowe panoramy składane z kilku (5-7) ekspozycji o czasie naświetlania 30 sekund. -
Antropocen – szkło i chrom
Czarno-białe fotografie nowoczesnej architektury wykonane w technice długich ekspozycji. Największą inspiracją dla tych prób są fotografie Joela Tjintjelaar'a.- _DSC1053-Edit_warstwy_flat_BW_(2000px)
- Cykl_Olsztyńska Przestrzeń Miejska_1_(2000px)
- Cykl_Olsztyńska Przestrzeń Miejska_3_(2000px)
- Cykl_Olsztyńska Przestrzeń Miejska_4_(2000px)
- Cykl_Olsztyńska Przestrzeń Miejska_7_(2000px)
- Cykl_Olsztyńska Przestrzeń Miejska_8_(2000px)
- DSCF0938-Edit-Edit_(2000px)
- DSCF0942_(2000px)
- DSCF0943-Edit_(2000px)
- DSCF8702_01_(2000px)
-
Design, Filharmonia
Fotografie wnętrz i detali Filharmonii Warmińsko-Mazurkiej im. Feliksa Nowowiejskiego w Olsztynie -
Design i detal
Less is more- DSCF2008-Edit 1_2000px
- DSC_3277-Edit-Edit_2000px
- DSC_3362-Edit_2000px
- DSCF1985-Edit_2000px
- DSC_3301-Edit_2000px
- DSC_3311-Edit_2000px
- DSCF1986-Edit_2000px
- _DSC6414-Edit_2000px
- DSCF0880-Edit_2000px
- DSCF0881-Edit_2000px
- DSC_3340-Edit_2000px
- DSC_3374-Edit_2000px
- DSC_3351-Edit_2000px
- DSC_9208color_2000px
- DSC_8945-Edit-2_2000px
- _DSC6497-Edit-Edit-2_2000px
- DSCF1946-Edit_2000px
-
Sklepienia
„Wierzę, że w architekturze musi być coś więcej, niż można zobaczyć na pierwszy rzut oka, coś, co trzeba odkryć, a co my, jako obserwatorzy, powinniśmy odnajdować na kilku poziomach.” - Meyer H. -
Sklepienia, cykl Yin-Yang
Powszechnie znana koncepcja Yin-Yang dosłownie rozumiana jest jako „nasłonecznione miejsce, światło słoneczne vs zacienione miejsce, zaciemnienie”. Seria przedstawia, w nieco innej od kołowego symbolu formie, wzajemne oddziaływanie yin i yang. Są one swoimi przeciwieństwami, ale nie całkowitymi, każde z nich zawiera pierwiastek drugiego. Jednocześnie wchłaniają się, przekształcają, przechodzą z jasności w czerń. Ukazuje całą paletę yin i yang, od siebie współzależne i współistniejące. Nie ma cienia bez światła. Seria składa się z detali architektury odnalezionych w Sanktuarium Maryjnym w Krośnie k. Ornety, miejscu bez opieki konserwatorskiej, lecz wciąż pięknym i żywym. Zlokalizowane na kompletnym odludziu, jest to miejsce ciszy i skupienia, idealne do poszukiwania takich intymnych obrazów światłocienia.- Cykl_Yin_Yang_5, wyróżnienie ND Awards 2014_(2000px)
- _DSC3037-Edit_(2000px)
- Cykl_Yin_Yang_4, wyróżnienie ND Awards 2014_(2000px)
- Cykl_Yin_Yang_2, wyróżnienie ND Awards 2014_(2000px)
- _DSC3045-Edit_(2000px)
- _DSC2988-Edit_(2000px)
- _DSC3010-Edit_(2000px)
- _DSC3042-Edit_(2000px)
- _DSC3012-Edit_(2000px)
- Cykl_Yin_Yang_8_(2000px)
- DSC_6608-Edit_(2000px)
- _DSC3026-Edit_(2000px)
- Cykl_Yin_Yang_6_(2000px)
- _DSC3033-Edit_(2000px)
- Cykl_Yin_Yang_1, wyróżnienie ND Awards 2014_(2000px)
-
Sklepienia, cykl Panteon
Światłocienie detali paryskiego Panteonu. Powierzchnie i sklepienia, maestria kształtów, które pozostają prawie niezauważone, pomimo tego, że pod nimi spacerują miliony ludzi rocznie. Krypty paryskiego Panteonu – narodowej nekropolii, której alabastrowe grobowce są kolejną z turystycznych destynacji Paryża, atrakcją obok Luwru, wieży Eiffla i Disneylandu. Na architekturę tego miejsca spogląda niewielu, a jeśli już, to w skali makro. Ta olśniewa wielkością, klasycystycznym bogactwem i symetrią okręgu wpisanego w grecki krzyż. Fotografie z cyklu „Panteon” to właściwie zaprzeczenie tego, z czym kojarzone jest to miejsce. Zupełnie jakby przechodząc poniżej poziomu posadzki tej dawnej świątyni wchodzilibyśmy do jej formalnego negatywu. Krypty, które przedstawia cykl, zamiast przestrzeni i przepychu złotych zdobień to ciasne, słabo oświetlone wnęki, małe majstersztyki sztuki murarstwa i tynkarstwa. Zostawiając obok pomniki upstrzone kwiatami i szarfami w narodowych barwach, to właśnie te ściany, sufity i mozolnie kształtowane sklepienia tworzą najpiękniejszy spektakl tego miejsca. Punktowe źródła światła skutkują subtelną grą cieni na powierzchniach, w których niczym chirurg skalpelem fotograf może za pomocą kadru wycinać geometryczne, minimalistyczne obrazy, gotowe fotografie. -
Sklepienia, cykl Beton
Beton – surowa, wręcz brutalna forma sklepień wieży Radziejowskiego na fromborskim wzgórzu katedralnym. Fotografie wykonane podczas pleneru fotograficznego organizowanego dla Warmińsko-Mazurskie Stowarzyszenie Fotograficzne BLUR. -
Śniegobrazy
Abstrakcyjne formy śniegu i lodu. -
Intencjonalny blur
"Może każde takie spotkanie, ci wszyscy przypadkowi ludzie na mojej drodze, zabierają jakąś cząstkę mnie, a ja zabieram cząstkę ich, i jedyne co po nas pozostaje, to niewyraźne, rozmazane powidoki, w których później, po latach, na próżno usiłujemy siebie odnaleźć." - Piotr Strzeżysz -
Ulalume
Wiersz Edgara Allana Poe, przekład Barbary Beaupre, Modelka – ś.p. Justyna Świdzińska, Makijaż, asysta i pomysły – Agata Okraszewska- 1_Ulalume_portfolio_ulalume_22_10_2013
- 2_Odkrycie_Finding_portfolio_ulalume_22_10_2013 (2)
- 3_Spotkanie_Encounter_portfolio_ulalume_22_10_2013 (2)
- 4_Modlitwa_Prayer_portfolio_ulalume_22_10_2013 (2)
- 5_Uniesienie_Spoon_portfolio_ulalume_22_10_2013 (2)
- 6_Powstanie_Uprising_portfolio_ulalume_22_10_2013 (2)
- 7_Nadejście_Oncoming_portfolio_ulalume_22_10_2013 (2)
-
W plenerze
Przeważnie samotnie, ale jak już w plenerze jestem w grupie, to jest to Supergrupa :) Dzięki Wam fotografia to dla mnie nieustająca i zaskakująca przygoda!- 384465623_830804945171435_4288736346523854377_n
- 379658427_1532447330858212_219521030840767407_n
- DJI_0770
- 384477047_846442616975515_1116639947289356792_n
- 384227421_186986201088607_3732604002228930464_n
- 379663632_1083306245988387_4620907607823447628_n
- 379660393_209184005507050_219692440334224133_n
- 384421960_1090614755654442_6969228910356592561_n
- 379654384_852767399413958_1187184325458933380_n
- 379643479_1714405555711548_1931202676152492908_n
- 379658685_1751545961952065_2645434577802231852_n
- received_757354384917895
- DSCF7008-Edit
- 20200807_192618
Piotr Wyrzykowski, AFRP, AFIAP
Amator fotografii krajobrazu, przyrody i architektury, członek rzeczywisty Fotoklubu Rzeczypospolitej Polskiej, artysta Międzynarodowej Federacji Sztuki Fotograficznej